Co zrobić, gdy sklep internetowy nie przynosi zysków?

Sklepy internetowe to doskonała metoda na docieranie do nowych klientów. Jesteśmy niezależni od opłat i prowizji wielkich portali aukcyjnych. Coraz więcej firm decyduje się obecnie na ten model sprzedaży. Jednak bez odpowiedniego zadbania o generowanie ruchu i przypływu nowych klientów dochodzi nierzadko do sytuacji, kiedy poziom zysków gwałtownie spada, lub nie jesteśmy w stanie osiągnąć zamierzonych rezultatów. Wtedy mamy dwie możliwości – porzucić pomysł własnego sklepu, co jest tożsame z wywieszeniem białej flagi, albo też po prostu interweniować i zbudować pozycję.

Diagnoza problemu i pierwsze działania

Spadek obrotów sklepu internetowego mogą spowodować dwie kwestie. Pierwszą są niekonkurencyjne ceny lub zbyt mały asortyment. Druga to natomiast brak ruchu na naszej stronie. Winne może być temu słabe pozycjonowanie sklepu i bardzo niskie pozycje w wyszukiwarkach lub nawet całkowity ich brak.

Kiedy nie generujemy ruchu, mamy ogromne problemy z dotarciem do klienta nawet w przypadku posiadania szalenie konkurencyjnej oferty. Przyczyn niskiej pozycji może być co najmniej kilka. Co zrobić, gdy sklep internetowy nie przynosi zysków? Pierwszy krok jest prosty – potrzebna jest optymalizacja strony jako fundament do prowadzenia dalszych działań w celu budowania pozycji.

Audyt i optymalizacja strony

Nasz sklep może być poddany audytowi poprzez zastosowanie narzędzi udostępnianych przez osoby związane z branżą SEO profesjonalnie. Doskonałym przykładem jest darmowy audyt dostępny pod adresem https://www.grupa-icea.pl/darmowy-audyt-strony/. Za jego sprawą dowiemy się, co zrobić, by zacząć gonić konkurencję. Nikt lepiej od profesjonalistów nie zabierze się również za kwestie optymalizacyjne po uprzednim audycie.

 

 

Optymalizację można określić jako ogół działań mających na celu lepsze dopasowanie strony do algorytmu Google. Dzięki temu strona stanie się również szybsza i klientom będzie łatwiej na niej pracować. Już dzięki tym działaniom możemy zauważyć wzrost ilości odwiedzających nasz sklep. A to dopiero początek.

Pozycjonowanie sklepu jako sposób na zwiększenie obrotów

Bez dobrej kampanii w Internecie bardzo trudno jest skutecznie dotrzeć do setek tysięcy nowych klientów. Nie jest również tajemnicą, że takie działania najlepiej wykona agencja SEO ze względu na duży poziom skomplikowania zarówno docierania do algorytmów Google, jak i do potencjalnych klientów.

Kiedy sklep jest już gotowy pod kątem optymalizacji, następuje kolejny ważny etap pozwalający przyciągać użytkowników, którzy mogą stać się klientami. Dobrze skrojona reklama w Internecie to przede wszystkim dywersyfikacja źródeł wejść do naszej strony. Dzięki bezpośrednim ogłoszeniom docieramy do internautów bezpośrednio, a przy okazji budowana jest baza linków do sklepu, które to nie pozostają bez zauważenia przez Google.

Obecność w katalogach stron również wzbogaca ilość odnośników, a co za tym idzie, może podnieść naszą pozycję na liście wyszukiwania. Do tego mamy możliwość stworzenia blogów z dużą ilością przydatnych artykułów, które nazywane są zapleczami. To tylko kilka z elementów, które każda firma pozycjonująca stosuje w takim przypadku.

Dlaczego w kwestiach pozycjonowania warto zdać się na fachowców?

Na pierwszy rzut oka proces ten może wydawać się prosty do wykonania, a wielu amatorów w znanych portalach aukcyjnych oferuje takie usługi w niewiarygodnie niskich cenach. Jednak skuteczne SEO to prawdziwa sztuka. Tylko doświadczeni specjaliści są w stanie działać tak, by bezproblemowo docierać do wysokich pozycji.

Sklep internetowy jako specyficzny rodzaj strony wymaga również odpowiedniego doboru słów kluczowych, chociażby kiedy chcemy wypromować kilka produktów konkretnych marek. Amatorzy sprzedają wyłącznie cyfry, bez dbania o jakość. Może to również doprowadzić do zablokowania naszego sklepu w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – utraty wszystkich pieniędzy włożonych w kampanię.

Dlaczego to tak ważne i kiedy mogę spodziewać się rezultatów?

Tego, jak ważna jest pozycja w Google nie trzeba chyba nikomu zbyt długo tłumaczyć. Wielokrotnie sami poszukując konkretnego produktu lub odpowiedzi na nurtujące nas pytanie wykorzystujemy jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek świata. Mało kto jest na tyle wytrwały, by szukać naszego sklepu na dziesiątej stronie wyników.

Każda kolejna pozycja i pięcie się w górę niemal natychmiast przynosi efekty w postaci zwiększenia sprzedaży. Długość oczekiwania na efekty zależy od kilku czynników. Pierwszy to naturalnie budżet na marketing i odpowiednia jakość usług takich jak pozycjonowanie i optymalizacja zamówionych w agencji.

Drugą kwestią jest poziom trudności fraz, czyli mówiąc prostym językiem rozmiar naszej konkurencji, która również podejmuje podobne działania. Ostatnim jest natomiast zasobność oferty i poziom graficznego wykonania sklepu. Nie jest tajemnicą, że klienci kupują głównie oczami. Odpowiednie grafiki i opisy są kolejnym elementem układanki poprawiającym zarobki naszego sklepu internetowego. W oparciu o te czynniki można wyznaczyć przybliżony czas wzrostu obrotów w sklepie.

3 miesiące temu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

19 − 15 =