Płacenie kartą czy gotówką?

Płacenie kartą czy gotówką?
zrozumiec-sens
Biznes i usługi
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Dzisiejszy rozwój techniki sprawia, że mamy możliwość płatności za codzienne sprawunki na rozmaite sposoby. Najpopularniejszymi metodami płatności pozostają  karta i gotówka. Który z nich jest lepszy? Bez wątpienia wciąż jest wiele tradycyjnych osób, które nie wyobrażają sobie opłacania codziennych wydatków inaczej niż za pomocą gotówki. Metoda ta daje większą możliwość kontroli wydatków. W końcu otwierając portfel od razu wiemy, jaką kwotą dokładnie dysponujemy, ile już wydaliśmy. Nie musimy, na przykład logować się na konto w bankowości internetowej czy pamiętać o  każdej wydanej złotówce. Poza tym wciąż są sklepy czy lokale gastronomiczne, gdzie rachunek możemy uregulować jedynie za pomocą bilonu. Prawda jest jednak taka, że jest ich coraz mniej, nawet niewielkie sklepiki akceptują płatność kartą, niemal we wszystkich nie ma już minimalnej kwoty, którą musimy wydać, aby móc zapłacić w ten sposób. Ponadto w wielu ofertach banków musimy zapłacić za wypłatę gotówki w bankomacie. Użycie karty chroni nas przed tym wydatkiem. Nie można także zapominać o tym, że płacenie kartą jest po prostu bezpieczne. W razie kradzieży portfela możemy z łatwością zastrzec plastikowy pieniądz, zaś ewentualne transakcje niedokonane przez nas, zastaną anulowane i pieniądze wrócą na nasze konto. W końcu płatność kartą jest po prostu szybka. W przypadku mniejszych zakupów nie musimy podawać kodu PIN, no i, inaczej niż w przypadku płacenia gotówką, nie tracimy czasu czekając aż kasjerka, wyliczy przysługującą nam resztę.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czym jest reklama wielkoformatowa i kiedy warto się zdecydować na taki rodzaj promocji swojej firmy?
Czym jest reklama wielkoformatowa i kiedy warto się zdecydować na taki rodzaj promocji swojej firmy?
Reklama wielkoformatowa to rodzaj reklamy zewnętrznej, która wykorzystuje duże, przyciągające wzrok wyświetlacze, aby skupić uwagę przejeżdżających kierowców i pieszych. Reklamy […]
Ostatnie wpisy