Co świadczy o usterce matrycy w laptopie?

Co świadczy o usterce matrycy w laptopie?
zrozumiec-sens
Technologie & IT
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Laptop to jeden z najważniejszych sprzętów w biurze. Bez niego ciężko jest sobie wyobrazić wykonywanie codziennych prac. Przygotowywanie raportów, sprawozdań i prezentacji to wszystko wymaga od nas posiadania dobrze działającego urządzenia. Niestety czasami nasze komputery ulegają awarii, której przyczyną jest np. uszkodzona matryca w ekranie.

Co powinno nas zaniepokoić?

Matryca jest bardzo delikatnym i skomplikowanym urządzeniem, kiedy więc mamy podejrzenie, że wystąpił w niej jakiś problem, powinniśmy szybko zareagować. Jednym z pierwszych sygnałów, jakie mogą nas zaniepokoić, są tzw. Bad Piksele. Ze względu na często niewielki rozmiar tego typu awarii, zostaje to przez nas niezauważone lub zbagatelizowane. Usterka ta dotyczy pojedynczych pikseli, które bez względu na to, co wyświetlamy, mają tę samą barwę lub nie świecą się wcale. Kolejnymi objawami świadczącymi o tym, że kłopot z naszym sprzętem dotyczy właśnie matrycy, są obecne na ekranie różnego rodzaju paski, przebiegające najczęściej wzdłuż całej jego szerokości oraz słabo widoczny, mocno zaciemniony obraz.

W trudniejszych przypadkach możemy dostrzec na naszym pulpicie pęknięcia czy ślady zacieków między warstwami folii. Z reguły uszkodzona matryca jest możliwa do wymiany gwarancyjnej, jednak tylko jeśli problem nie dotyczy awarii podświetlenia. W takim przypadku należy skontaktować się z profesjonalnym serwisem, np. PC-NET Częstochowa, który zajmie się naprawą uszkodzonych elementów. Pozwoli to nam zaoszczędzić pieniądze, jakie musielibyśmy wydać na kupno nowego laptopa.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co powinno znaleźć się na wyposażeniu każdej firmy?
Co powinno znaleźć się na wyposażeniu każdej firmy?
Innowacyjne firmy wdrażają nieustannie zaawansowane technologie oraz nowoczesne rozwiązania. Podobne podejście dotyczy standardów obsługi – każdy z klientów i partnerów […]
Ostatnie wpisy