Każdy z nas na co dzień bombardowany jest mnóstwem bodźców, dlatego czasem trudno nam podejmować decyzje – przekłada się to także na decyzje zakupowe. Jest to istotna informacja dla każdego, kto prowadzi swój własny sklep, bo ułatwienie klientom procesu podejmowania decyzji powinno być naszym pierwszym i nadrzędnym celem. Jak więc sprawić, by to właśnie do nas, a nie do konkurencji, chętniej przychodziły kolejne osoby?
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Dotyczy to nie tylko kontaktów międzyludzkich, ale także usług. To, jakie emocje wywołają w ludziach nasze witryny, oświetlenie, muzyka, a nawet zapach wydobywający się z naszego sklepu, będzie miało przełożenie na częstotliwość wizyt, a to już pierwszy krok do zakupów. Warto zadbać o odpowiednią ekspozycję produktów. W przypadku lokali z odzieżą, witryny sklepowe powinny prezentować propozycje stylizacji, by każdy mógł zrobić w głowie wizualizację siebie w takim stroju, a oprócz tego warto dołożyć dekoracje, które będą oddziaływały na emocje naszej grupy docelowej. Solidne meble sklepowe także pomogą nam w utrzymaniu porządku i w efektownym eksponowaniu nowych kolekcji, a jednocześnie będą elementem wystroju wnętrza. Warto zadbać też o czytelne oznaczenia – klient nie powinien mieć problemu ze znalezieniem działu z odzieżą damską czy męską, przymierzalni czy kasy, gdyż dla wielu osób konieczność szukania i dopytywania obsługi działa odstraszająco. Na koniec zwróćmy uwagę, czy muzyka nie jest zbyt głośna, a zapach zbyt intensywny. W ten sposób zapewnimy klientom warunki zachęcające do przeglądania naszego asortymentu.