Wybór CRM nie jest prosty, ponieważ zawiera wiele zmiennych i danych, jakie należy poznać, przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jedno jest pewne- rozważnie wybrany system CRM dla firmy usprawnia jej działania, ułatwia kontakt z Klientami i pomaga szybciej i efektywniej realizować strategie marketingowe. Poniżej zostało przedstawione kilka aspektów, na które z całą pewnością należy zwrócić uwagę.
W systemie CRM nie tylko liczą się dane, ale także ich kontrola oraz analiza. Ważne jest, aby wybrany system był spójny z modułami analitycznymi. Zarządzanie danymi i ich analiza pozwala szybciej osiągać założone cele marketingowe, ponieważ samo ich zbieranie na niewiele się zdaje. Przy wyborze oprogramowania, należy także zwrócić uwagę na jego inne funkcje i ocenić, czy aby na pewno odpowiadają potrzebom biznesu. Drugą ważną kwestią jest aktualizacja CRM oraz sposób ich przeprowadzania. Opieka informatyczna dla firm jest szeroko oferowana przez producentów, więc system powinien być cały czas wspierany i aktualizowany na bieżąco.
System ERP odpowiada za wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem, przez co musi być zintegrowany z CRM. Jest to ważne, ponieważ dzięki temu rozwiązaniu obieg danych pomiędzy systemami nie jest niczym zaburzony, co optymalizuje wykorzystanie zasobów w przedsiębiorstwie oraz wspomaga przepływ różnorodnych procesów. Warto sprawdzić ofertę przestawioną na https://thtg.pl/crm-integrator, która daje możliwość stworzenia systemu CRM w pełni zintegrowanego z ERP, a jest to idealne rozwiązanie dla dużych firm.