Błotnik, dla większości z nas, bardziej kojarzy się z rowerem niż z samochodem, tymczasem to dodatek chętnie stosowany w przypadku pojazdów terenowych, ciężarówek oraz przyczep. Skąd zapotrzebowanie na tego typu dodatki i czy rzeczywiście jest niezbędne? Wiele zależy od tego na jakim terenie porusza się przyczepa. Przejazd na gładkiej nawierzchni w okresie lata i wiosny nie wymaga stosowania dodatkowych akcesoriów. Sytuacja zmienia się jednak, gdy używamy pojazdu w okresie zimowym, nawet w tym okresie, a zwłaszcza gdy przyczepa porusza się na drogach nieutwardzonych. Aby zabezpieczyć jej zewnętrzną obudowę i uniknąć korodowania oraz uszkodzeń mechanicznych, wskazane jest używanie błotników, z których ofertą można zapoznać się na stronie https://nadkola.pl/pol_m_Blotniki-nadkola-chlapacze_Blotniki-do-przyczepek-589.html.
Błotnik do przyczepki to zatem bardziej przydatny dodatek niż konieczne wyposażenie. Najczęściej wykonany z połączenia tworzywa sztucznego i stali ocynkowanej, skutecznie chroni koła. Dzięki specyficznej konstrukcji, a przede wszystkim zastosowanym materiałom, błotniki zapewniają ochronę przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi (deszczem, śniegiem), a także uszkodzeniami mechanicznymi, zwłaszcza spowodowanymi przez odpryskujący żwir czy piasek, a także znacznie większe kamienie. To, czy stanowi niezbędny dodatek zależy od tego, na jakich drogach się poruszamy oraz jakie istnieje tam ryzyko zagrożeń i uszkodzeń.