Kiedy należy wymienić kompresor zawieszenia pneumatycznego?

Nowoczesne zawieszenia pneumatyczne istotnie poprawiają parametry trakcyjne i komfort prowadzenia. Powoduje to redukcję wstrząsów i drgań podczas jazdy. Nie dziwi zatem popularność takich zawieszeń, gdzie jednak mocno trzeba uważać na kompresor. W jakich momentach należy go wymienić? 

Jak rozpoznać zepsuty kompresor?  

Zawieszenia pneumatyczne pozwalają na utrzymanie samochodu na pewnej wysokości. Dzieje się to dzięki kompresorowi, który ma za zadanie napełnianie miechów. Są to poduszki zawieszenia, które posiadają tłoki łączące się z wahaczami. Kompresor po jakimś czasie lubi się jednak zepsuć lub płynnie funkcjonować. Można to rozpoznać po obniżonej pozycji samochodu. Niemożliwa jest wtedy dalsza eksploatacja pojazdu. 

Jak radzić sobie z zepsutym kompresorem? 

Naprawa kompresora zawieszenia pneumatycznego bywa problematyczna. Najlepiej skorzystać z usług profesjonalistów, których znaleźć można na stronie https://thomasmarkt.com/serwis-zawieszenia/356-wymiana-kompresora-zawieszenia-pneumatycznego.html. Cena za usługę wynosi zaledwie 200 złotych, a wlicza się w to dobór i wymiana wadliwej części. Naprawy we własnym zakresie mogą spowodować więcej problemów niż korzyści. Warto regularnie kontrolować zawieszenie, najlepiej po sezonie zimowym.

2 miesiące temu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × pięć =