Co zrobić, aby nie nabawić się kontuzji podczas treningu?

Aktywny tryb życia jest bardzo polecany, ponieważ dzięki niemu utrzymujemy cały organizm w dobrej kondycji. Trzeba jednak stale uważać by się nie przetrenować, ponieważ może to doprowadzić do niepotrzebnych kontuzji. Te dzielą się na fizyczne urazy, gdy na przykład potkniemy się podczas biegania lub przewrócimy jadąc rowerem. Mogą też zdarzać się kontuzje typu naciągnięcie mięśnia lub ścięgna, które są bardzo bolesne mogą wyłączyć nas z możliwości trenowania nawet na kilka dobrych miesięcy.

Zapobieganie urazom

Przede wszystkim powinniśmy urażać na urazy fizyczne, ponieważ mogą one za sobą pociągnąć wiele negatywnych konsekwencji. Stosujmy więc ochraniacze na wrażliwe części ciała, zwłaszcza gdy lubimy biegi przełajowe bądź jazdę na rowerze w terenie. Wywrotka może nas kosztować naprawdę dużo, ze złamaniami włącznie, dlatego chrońmy odpowiednio kluczowe fragmenty ciała. Na https://sport-progres.pl/16-ochraniacze-na-piszczele można znaleźć duży wybór ochraniaczy różnego rodzaju, które przydadzą się każdej osobie, która lubi uprawiać sport.

Unikanie przetrenowania

By nie doprowadzić się do powstania silnych zakwasów, naderwań mięśni lub naciągnięć ścięgien, powinniśmy przede wszystkim stosować wyważony plan treningowy. Unikajmy obciążania się bardzo ciężkim treningiem np. po zimie, gdy przez jej czas nie podejmowaliśmy wiele aktywności. To najlepszy sposób by nabawić się problemów. W sieci możemy znaleźć wiele gotowych programów treningowych, które wystarczy tylko nieznacznie zmodyfikować, by były dobrze dostosowane do naszych potrzeb.

4 tygodnie temu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

18 − trzynaście =