Wprowadzanie na rynek nowego produktu nigdy nie jest prostym zadaniem. Wydajemy mnóstwo pieniędzy na marketing, nie mając pewności, co do finalnego efektu. To trochę przypomina spacer przez ciemny las w gęstej mgle – nigdy nie wiemy, co za chwilę nas spotka i czy poczyniony przez nas krok nie będzie krokiem w przepaść.
Marketing nowego produktu wcale nie musi być jednak tak straszny, jeśli będziemy pamiętać o kilku ważnych zasadach. Przede wszystkim trzeba sprawić, by nasz nowy produkt od razu zapadł konsumentom w pamięć.
W tym celu musimy oczywiście uruchomić kampanię w social media i przeznaczyć na nią dość duże środki. Żeby jednak nie były one zmarnowane, musimy nadać naszemu produktowi wyjątkowego charakteru, zanim jeszcze zdąży wejść na rynek.
Podstawą budowy całej marki nowego projektu, jest zaprojektowanie dla niego odpowiedniego opakowania. Producent etykiet powinien wykonać dla nas opakowanie posiadające własny wzór naklejek. W tym celu musimy wynająć profesjonalnego grafika – takiego, do którego mamy pewność, że zaprojektuje je dobrze.
Opakowanie musi nie tylko zapadać w pamięć, ale i być spójne z tym, co produkt sobą reprezentuje. Jeżeli ma być to linia dla klientów premium – postawmy na ciemne odcienie – dobrze sprawdzą się szarość, czy czerń, ponieważ kojarzą się one z luksusem.
Jeżeli nasz produkt nosi cechy ekologiczne – jego naklejki powinny zawierać kolory zielone, które świetnie współgrają z propagowaniem mody na ekologię i zdrowy tryb życia.