Jak poprawić jakość swojego snu w dzisiejszych czasach?

Nasze życie jest bardziej zajęte niż kiedykolwiek, i nie jest dziwne, dlaczego sen jest tak ważny. Bez niego nie możemy myśleć jasno ani podejmować dobrych decyzji. Brak snu może sprawić, że będziemy zmęczeni, rozdrażnieni, a nawet otyli.

Ale uzyskanie wystarczającej ilości snu nie jest tak proste, jak wczesne pójście spać i liczenie na najlepsze. Jest wiele rzeczy, które mogą przeszkadzać w dobrym wypoczynku w nocy – od wymagań pracy, przez stres i technologię, po nadmierną stymulację – ale jest też wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić jakość swojego snu.

Oto kilka wskazówek, jak uzyskać lepszy sen:

Znajdź każdego dnia godzinę na relaks przed snem

Może to być czytanie książki lub słuchanie muzyki, ale cokolwiek robisz, powinno być uspokajające. Możesz też spróbować medytacji lub jogi. Celem jest, aby pozwolić swojemu umysłowi zrelaksować się i odprężyć przed snem.

Zakup wygodny materac

Wygodny materac jest niezbędny dla dobrego snu. Jeśli czujesz się obolały po przebudzeniu lub nie masz wystarczająco dużo spokojnego snu, rozważ inwestycję w nowy materac, który można nabyć w odpowiednich ofertach sklepów online jak np. https://www.grekpol.pl/pl/menu/materace-257.html.

Sypialnia powinna być cicha i ciemna kiedy śpisz

Utrzymuj swoją sypialnię w ciemności i ciszy, abyś nie miał wrażenia, że budzi Cię hałas lub światło, gdy budzisz się w środku nocy (co zdarza się częściej niż zdajesz sobie z tego sprawę).

Wyłącz urządzenia godzinę przed zaśnięciem

Wyłączaj wszystkie urządzenia elektroniczne co najmniej godzinę przed snem, aby nie zakłócały rytmu okołodobowego – naszego wewnętrznego zegara, który pomaga regulować, kiedy czujemy się senni i kiedy się budzimy. Dotyczy to również telewizorów, tabletów, laptopów i smartfonów.

3 miesiące temu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

czternaście − trzy =